Openbaar gebied

Portefeuillehouders: Gelmer Haveman en Helmer Zweep. Deze portefeuillehouders zorgen er samen met verenigingsmanager Nico Borgman voor, dat Zuidoost schoon, heel en veilig is, én goed bereikbaar. Voor dat laatste punt maken zij gebruik van de kennis van voormalige bestuursleden in de Infracommissie, Gert Sanders en Berend Steenbergen, aangevuld met verkeersdeskundige Tim Adema.

Alle relevante publicaties voor deze portefeuille hebben we georganiseerd in dossiers. Je vindt de dossiers onderaan deze pagina.

Helmer Zweep

“Wij willen Zuidoost bereikbaar houden voor een optimaal ondernemersklimaat. We proberen in overleg met de gemeente Groningen en Groningen Bereikbaar voorzieningen te creëren op het gebied van (vaar)wegen voor auto, vrachtwagen, bus, vaartuig, fietser en voetganger. Een goede bereikbaarheid is essentieel voor iedere ondernemer, zeker met het oog op de ombouw van de Zuidelijke Ringweg, een uitdaging!"

Collectieve afspraken

Als lid van ZO profiteer je van een aantal collectieve afspraken op het gebied van schoon, heel en veilig, namelijk afvalmanagement, beveiliging, bewegwijzering en groenonderhoud. Hoe werken deze collectieve deals?

De collectieve afvalinzameling op bedrijvenpark Zuidoost is in handen van afvalverwerker SUEZ. ZO koos voor deze samenwerking omdat SUEZ duurzaamheid voorop zet. Wat levert deze collectieve deal jou op als individuele ondernemer?

1. Een aanzienlijk prijsvoordeel
  2. Bijdrage aan je duurzame bedrijfsvoering door de grote milieuwinst als gevolg van minder vervoersbewegingen. Dat reduceert de CO2-uitstoot. SUEZ hergebruikt jouw bedrijfsafval bovendien als nieuwe grondstof of energie
  3. Een persoonlijke, gratis afvalscan. SUEZ komt dan naar jouw bedrijfssituatie kijken om te zien hoe jouw afvalinzameling duurzamer en voordeliger kan

Neem contact op met Rolf Oosterhuis, accountmanager bij SUEZ, voor meer informatie of een vrijblijvende afspraak (06-31655469 rolf.oosterhuis@suez.com).

ZO beveiligen we Zuidoost

ZO heeft samen met de drie andere Groninger bedrijvenverenigingen een deal met Cruon Beveiliging in samenwerking met Preventief Veiligheidsdiensten voor de collectieve surveillance op de Groninger bedrijventerreinen. Hoe profiteer jij als lid van ZO hiervan?

1. Een veiliger bedrijfsomgeving door continue surveillances betaald uit gezamenlijke middelen (Het Fonds en de gemeente)
  2. Een gratis, vrijblijvende veiligheidsscan van je eigen bedrijf
  3. Korting op aanvullende diensten zoals alarmopvolging, beveiliging, receptiediensten voor je eigen bedrijf

Voor de aanvullende diensten en of een veiligheidsscan kun je contact opnemen met onze contactpersoon bij Cruon, Henk Rump: henk.rump@cruon.nl of 050-7600650.

ZO maken we je bedrijf vindbaar door bewegwijzering

ZO heeft een collectieve deal met City Outdoor Signs voor bewegwijzering. Wat levert deze collectieve deal jou op?

1. Goede algemene bewegwijzering op het bedrijventerrein
  2. Korting op individuele bewegwijzering bij je eigen

Projectmanager Martin Zeijlemaker van City Outdoor Signs vertelt je hier graag meer over. Je kunt hem bereiken op 06-51795887 of 088-8885900.

ZO onderhouden we het groen

Een aantrekkelijk bedrijventerrein kan niet zonder goed groenonderhoud. Daarom heeft ZO het collectieve onderhoud van openbare - en privégrond op Zuidoost geregeld via een raamovereenkomst met Iederz en Donkergroen. Al zo’n 150 bedrijven maken gebruik van dit aanbod. De voordelen van het collectieve onderhoud voor jou als lid van ZO:

1. Betere kwaliteit en uitstraling van het hele industrieterrein
  2. Lagere kosten voor het onderhoud van je eigen bedrijfsgrond