Zwerfvuil hoog op agenda tijdens Fondslunch

19-04-2019

Zwerfvuil en het onderhoud van het terrein zijn issues waar leden graag extra aandacht en middelen aan willen besteden, zo bleek tijdens de goed bezochte Fondslunch op donderdag 18 april. ZO organiseerde deze bijeenkomst om met leden te brainstormen over goede nieuwe plannen voor de beschikbare Fondsgelden.

Brainstorm

ZO organiseert jaarlijks een brainstorm met leden om te onderzoeken welke plannen kunnen worden gerealiseerd met de Fondsgelden die de vereniging ter beschikking staan. Voorwaarde voor besteding is dat de maatregelen het algemeen belang moeten dienen. Voorbeelden van succesvolle Fondsprojecten op Zuidoost zijn het project rond datagestuurd rioolbeheer op Euvelgunne en het project Wasaweg Energieneutraal. Tijdens de meeting op donderdag 18 april gaven Nico Borgman (verenigingsmanager), Harry Bouma (bestuurslid) en Georgette Matthijssen (communicatie en ledenzaken) een toelichting op de Fondsgelden en de mogelijkheden. Daarna was het tijd voor de concrete ideeëen van de aanwezige leden onder het genot van een goed verzorgde lunch door Noorderpoort Euroborg.

Zwerfvuil

Een van de issues die de leden aandroegen, betrof het aangezicht van het terrein. Het zwerfvuil op ons bedrijventerrein is velen namelijk een doorn in het oog. De aanwezige leden, waaronder Bart Krikke van Krikke Realisatie en Sander Topelen van Alba Metaal Recycling gaven aan dat het onderhoudsniveau op het moment niet voldoet. Zij droegen ook oplossingen aan, zoals bijvoorbeeld plaatsing van ondergrondse afvalbakken. Hierdoor is het verzamelde vuil ook meer uit zicht tot het wordt opgehaald. Nico, Harry en Georgette hebben alle ideeën opgenomen en zullen dit verder uitwerken, waar mogelijk tot concrete projecten met inzet van de Fondsgelden.

Ook een goed plan?

Kon je niet aanwezig zijn tijdens de lunch en wil je graag een goed plan voor een Fondsproject voorstellen? Graag! Neem dan even contact op met Nico (nico@bedrijvenvereniging-zo.nl of 06-1209 2091).