Werk mee aan een betere bereikbaarheid. Ga voor flexibel vervoer!

27-03-2019

Laat gedurende de werkzaamheden aan de ringweg van Groningen je medewerkers zoveel mogelijk met de fiets en het OV naar de zaak komen! Overdag een auto nodig? Maak voor zakelijke ritten gebruik van 100% elektrische auto's via het autodeelproject Bedrijvenpark Zuidoost. Het gebruik wordt per uur berekend.

Elektrisch rijden met deelauto

De vereniging heeft duurzaamheid hoog op de agenda en vindt het belangrijk om werknemers van bedrijven te motiveren om op de fiets of met de bus of trein naar hun werk in Groningen te komen. Niet alleen vanwege de CO2-reductie maar tegelijkertijd neemt hiermee de druk af op de ringweg, die de komende jaren op de schop gaat.

Een ander bijkomend voordeel is dat het een unieke gelegenheid is om je werknemers te laten kennis maken met elektrisch rijden.

Soms is het nodig om over een auto te kunnen beschikken. De elektrische deelauto voorziet in die behoefte. In deze pilot zijn er twee elektrische deelauto’s te reserveren. De BMW i3 en de VW Golf E beiden gestationeerd bij Century aan de Bornholmstraat.

Wat kost het?

• € 9,25 per uur (gebruik van een Volkswagen eGolf of een BMW I3)
  • € 65,- dagprijs (gebruik vanaf 8 uur 's ochtends tot 18 uur 's middags)
  • € 0,08 per kilometer

Je besparing

• Ergernis van vaststaan in de spits tijdens de ringwegwerkzaamheden
  • Kilometervergoedingen voor privégebruik auto’s
  • Declaraties, want je krijgt een verzamelfactuur per maand
  • Uitstoot CO2 en parkeerruimte
  • En misschien zelfs eigen (pool-)auto’s

Nieuwsgierig?

Ga gerust langs bij Century Verhuur aan de Bornholmstraat en neem een kijkje bij de twee deelauto’s. Hans Koster of een van zijn collega’s van Century Verhuur laten je graag kennis maken met deze elektrische deelauto’s.

Meedoen?

Wil je meedoen of eerst meer informatie over dit autodeelproject? Stel gerust al je vragen aan onze contactpersoon voor dit project, Irma Noorbergen. Stuur een mail met je contactgegevens naar Irma (irma@bedrijvenvereniging-zo.nl) en wij maken een afspraak met je.

Het autodeelproject wordt mede mogelijk gemaakt door:

• gemeente Groningen
  • Groningen Bereikbaar