Update werkzaamheden Europaweg/Bornholmstraat

31-03-2021

Afronding verleggen rijbanen
Een gedeelte van de rijbanen van de zuidelijke ringweg is verlegd. In het Paasweekend ronden we deze werkzaamheden af. We werken van vrijdag 2 april om 22.00 uur tot maandag 5 april om 06.00 uur. De zuidelijke ringweg is dan afgesloten voor het verkeer richting Hoogezand tussen de afrit Europaweg en de oprit Kieler Bocht. De oprit Kieler Bocht is wel open. De week voorafgaand aan dit weekend voeren we op doordeweekse nachten voorbereidende werkzaamheden uit. Hiervoor is steeds één rijstrook per rijrichting afgesloten. Het verkeer kan gewoon doorrijden.

Vervolg werkzaamheden
Nadat de rijbanen zijn verlegd, slopen we het zuidelijke deel van het viaduct over de Europaweg. Dit doen we in april in twee weekenden. Hiervoor is het nodig om steeds één helft van de Europaweg af te sluiten. Kijk in de tabel bij deze brief voor een overzicht van de verkeershinder. Daarna werken we verder aan de sloop en bouw van het nieuwe viaduct. ’s Nachts voeren we bouwmaterialen en materieel aan en af en heien we een deel van de buispalen in. Hiervoor is het nodig één of enkele rijstroken van de Europaweg en één rijstrook op de zuidelijke ringweg af te sluiten. Het verkeer kan hierdoor doorrijden.

Bornholmstraat
Aan de Bornholmstraat werken we de komende periode verder aan de sloop van delen van het viaduct en brengen we de fundering aan voor verbreding van de zuidelijke ringweg. Hiervoor is het nodig de helft van het parkeerterrein onder de ringweg afgesloten te houden. Eerder meldden wij u dat dit naar verwachting tot en met maart 2021 zou zijn. Op dit moment is nog niet bekend wanneer het volledigeparkeerterrein weer opengesteld kan worden.