04-06-2021

Het is dinsdag 18 mei 2021. De zon schijnt en we bevinden ons op een prachtige locatie. De boerderij van wijlen boer Thies. Om 16.30 uur start de Algemene Ledenvergadering van Bedrijvenvereniging Zuidoost. Het bestuur was zeer tevreden over het aantal aanmeldingen. Met toestemming van de gemeente en geheel coronaproof konden wij starten met de ALV.

Harry Bouma, de voorzitter, heette iedereen welkom. Hij nam de aanwezigen even mee terug in de tijd. Wat een bijzonder jaar hebben we samen beleefd. Aangezien Zuidoost bestaat uit durfdenkers, doeners en aanpakkers werd al gauw naar voren gekeken. Wat staat ons allemaal te wachten?

Harry vertelt over de plannen met de boerderij van wijlen boer Thies. Daarnaast hopen we dat we na de vakantie elkaar weer vaker live kunnen zien. Achter de schermen is het bestuur al druk bezig met allerlei activiteiten.

Na het bespreken van de notulen van vorig jaar en de begroting nam Nico Borgman, de verenigingsmanager het stokje over van Harry. Althans, niet het stokje maar de microfoon.

Nico is nauw betrokken bij allerlei projecten en vertelt de aanwezigen over de status van diverse projecten als BBOG, Scandinavische Havens, Koplopersproject en meer.

Toen was het tijd voor afscheid en een nieuw welkom. Rick Meijer neemt afscheid als penningmeester/bestuurslid. Onno Smid wordt de nieuwe penningmeester.

Trots vertelt Harry dat er twee nieuwe bestuursleden toetreden. Marie-José Bonthuis en Georgette Matthijssen. Helaas kon Marie-José niet live aanwezig zijn. Techniek staat voor niets. Zij kon inbellen en vol enthousiasme vertellen over de portefeuille waarvoor zij verantwoordelijk is, Digitalisering.

De voorzitter sluit tijdig af zodat iedereen nog even kon genieten van de heerlijke hapjes die geheel coronaproof werden geserveerd. De aanwezigen hielden zich ook netjes aan de regels waardoor de ALV van 2021 van Zuidoost een geslaagde bijeenkomst was.

Namens het bestuur, allen bedankt voor jullie komst en we hopen jullie weer te mogen ontmoeten bij een live event.