Nieuwe wegen bewandelen door corona: inspirerende voorbeelden op Zuidoost, deel 2

26-06-2020

Veel ondernemers, ook op Zuidoost, ervaren door de coronacrisis grote problemen met hun bedrijfsvoering. Klanten en omzetten vallen weg. Maar er zijn ook voorbeelden te vinden van creatieve oplossingen. Ondernemers die nieuwe wegen bewandelen, nieuwe markten aanboren en hun bedrijf weten voort te zetten. Graag lichten we opnieuw een aantal van deze voorbeelden van onze eigen leden uit in dit tweede deel van ‘Nieuwe wegen bewandelen door corona: inspirerende voorbeelden op Zuidoost’.

SBS Fotomarketing: contactloze photobooth

Geen evenementen door corona betekent ook geen photobooths. Het team van SBS Fotomarketing kwam direct bij elkaar om te kijken wat er wél kon. Het antwoord was de contactloze photobooth. Waar de photobooths en fotohokjes normaal met een touchscreen bediend worden, is gekeken hoe het volledige proces zonder fysiek contact plaats kan vinden. De contactloze photobooth kan bediend worden door te zwaaien naar de camera. Het systeem gaat aftellen en zet de bezoekers op de foto. Het downloaden van de foto gaat via een QR code waarmee je de foto direct op je telefoon staat en hij gedeeld kan worden. Als er ook geprint moet worden dan gaat dat automatisch. Slim! Meer weten over de contactloze fotobooth? Neem dan contact op met Stanley Boonstra van SBS Fotomarketing (stanley@sbs-fotomarketing.nl).

Vorm Martini/ Zwartwoud: preventiemiddelen

Van de nood een deugd maken. Bij Vorm Martini en Zwartwoud, designers en makers van interieurs in Nederland, België en Duitsland, is snel en adequaat ingespeeld op de veranderingen op de markt na de uitbraak van het coronavirus. “Van crisis naar creativiteit”, zegt algemeen directeur Karst Wouda over de gedwongen koerswijziging. Wouda vertelt dat er snel moest worden geschakeld na de uitbraak van het coronavirus. ‘Dan zie je toch een deel van je omzet wegvallen. Hoe vang je dat op? Als een van de eerste bedrijven in Nederland zijn wij gekomen met preventiemiddelen zoals desinfectiezuilen. Dat is eigenlijk altijd de kracht van onze bedrijven geweest: inspelen op maatschappelijke trends & ontwikkelingen of wetgeving.’ Kijk voor meer informatie op de websites (www.vormmartini.nl en www.zwartwoud.nl).

Ook een goed idee?

Heeft jouw organisatie ook een goed idee ontwikkeld om deze bijzondere coronatijden te boven te komen? Nieuwe producten, nieuwe markten aangeboord of creatief in de kosten gesneden? Laat het ons weten! Mail: info@bedrijvenvereniging-zo.nl en wie weet kunnen we jouw organisatie ook in het zonnetje zetten.