Meeuwerderbaan afgesloten 23-26 april

19-04-2019

Wegens bodemonderzoeken zal de Meeuwerderbaan van dinsdag 23 t/m vrijdag 26 april afgesloten worden voor autoverkeer. Lees meer over deze werkzaamheden in de toelichting door Aanpak Ring Zuid.

Brief Aanpak Ring Zuid

"Geachte heer, mevrouw,

De komende periode voert Combinatie Herepoort bij u in de buurt werkzaamheden uit die mogelijk hinder veroorzaken.

Op dinsdag 23 april tot en met vrijdag 26 april voeren we bodemonderzoeken uit in de Meeuwerderbaan. Tijdens de werkzaamheden is de straat afgesloten voor autoverkeer. Met deze brief informeren wij u over deze werkzaamheden.

Voor de aanleg van de verdiepte ligging onderzoeken we ook de bodem van gebieden naast de verdiepte ligging. De bouwkuip van de verdiepte ligging leggen we namelijk aan door damwanden in de grond te trillen. Deze damwanden verankeren we vervolgens ondergronds zodat een stabiele bouwkuipwand ontstaat. De bodemonderzoeken op de Meeuwerderbaan geven informatie voor deze verankering.

Aanleg groen

Behalve de bodemonderzoeken leggen we in deze week ook groen aan langs de Meeuwerderbaan. De witte doeken voorzien we van klimplanten zoals Hedera, Wilde Wingerd en Klimhortensia. Aan de voet van de wand zaaien we een bloemenmengsel. Ook planten we Krentenboompjes aan de kant van het Winschoterdiep en Blauwe Regen ter hoogte van de kruising met de Meeuwerderweg.

Hinder

De bodemonderzoeken voeren we uit van dinsdag 23 april tot en met vrijdag 26 april. De werktijden zijn tussen 07.00 en 16.00 uur. Tijdens de werkzaamheden is de Meeuwerderbaan afgesloten voor autoverkeer. Fietsers en voetgangers kunnen er wel langs en woningen zijn bereikbaar. Buiten de werktijden is de straat gewoon open voor autoverkeer.

Actuele informatie

De werkzaamheden en data zijn onder voorbehoud van omstandigheden. Meer informatie over deze werkzaamheden en de actuele planning leest u op www.aanpakringzuid.nl/uitvoering/actuelewerkzaamheden.

Vragen en klachten

Met vragen of klachten kunt u terecht bij het Loket Verkeer en Werkzaamheden, (050) 367 89 89 of loketverkeer.werkzaamheden@groningen.nl of via de website www.aanpakringzuid.nl. Op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld u dan via de website aan voor de nieuwsbrief Zuiderplantsoen.

Met vriendelijke groet,

Bert Kramer, Omgevingsmanager Combinatie Herepoort"