IT studenten aan de slag voor ZO in Battle of the Schools

15-10-2019

ZO heeft dit jaar een mooie 'kluif' aangeleverd voor de IT-studenten die in Groningen een online IT-oplossing maken in de 'Battle of the Schools'. Tijdens deze battle van 14 oktober t/m 17 oktober strijden de teams van mbo, hbo en wo-opleidingen op het gebied van ICT en multimedia uit Noord-Nederland tegen elkaar. In een 48 uur durende non-stop Battle maken zij werkende oplossingen voor de door het bedrijfsleven/instellingen ingebrachte cases, uitdagingen en opdrachten.

De 'kluif'

Het thema van de battle is dit jaar groei, met als subthema duurzaamheid. Welke casus heeft ZO aangeleverd? Onze 'kluif' voor de studenten: ontwikkel een platform om de samenwerking, kennisuitwisseling en cohesie tussen alle 300 deelnemende bedrijven (leden) van de vereniging te versterken en met name in relatie tot duurzaamheid, energietransitie, circulaire economie en maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Finale 17 oktober

Op maandagochtend 14 oktober was om 9.30 uur de aftrap bij de Noorderpoort aan de Diamantlaan. De deelnemende teams bestaan uit maximaal zes studenten van en twee docenten. Het team wordt aangevoerd door één van de studenten. Op 16 oktober sluit de battle en op 17 oktober wordt tijdens Trendship 2019 bekend gemaakt welk team de battle dit jaar gewonnen heeft. We zijn heel erg benieuwd naar de resultaten!

Tekst: ZO. Copyright foto: Battle of the Schools