GEANNULEERD Economisch Platform RGA 23/11: aan de slag met (bij)scholing in het mkb

27-10-2021

Al sinds 2011 is het Economisch Platform de noemer waaronder elk jaar bijeenkomsten plaatsvinden van en voor ondernemers uit de regio Groningen-Assen. Ook mensen vanuit de overheid en het onderwijs zijn regelmatig welkom om thema's die hen allemaal aangaan te bespreken. De onderwerpen zijn divers: van gastvrijheid en samenwerking in de horeca tot behoud van talent.

Scholing in de dagelijkse praktijk?

Voor 2021 en 2022 heeft de kerngroep onder voorzitterschap van Ton Driessen besloten één thema te kiezen en daarop te focussen: de scholing en ontwikkeling van werknemers binnen bedrijven tussen 10 en 500 medewerkers. Ontwikkelcultuur heet dat ook wel, maar de term (bij)scholing spreekt wellicht meer tot de verbeelding. Grote organisaties hebben hier speciale afdelingen voor, maar hoe regelt een mkb-ondernemer die scholing in de dagelijkse praktijk van zijn of haar bedrijf? Eigen personeel bijscholen wordt meer en meer noodzaak omdat nieuwe werknemers steeds moeilijker te vinden zijn.

23 november

Samen met de Hanzehogeschool organiseert de kerngroep op 23 november het tweede Economisch Platform van dit jaar. Over de belemmeringen voor de scholing van werknemers.

• Hoe motiveer je een werknemer om zich ook (deels) in zijn of haar eigen tijd te ontwikkelen?
  • Hoe weet je eigenlijk wat de scholingsbehoefte is van je personeel?
  • Hoe ga je praktisch om met scholing onder werktijd en productieverlies?

Bent u ondernemer met een mkb-bedrijf, hr-medewerker bij een mkb-bedrijf of anderszins verantwoordelijk voor scholing binnen een mkb-bedrijf? Dan is het antwoord op bovenstaande vragen vast relevant voor u, zo niet een van de andere antwoorden in de pitches op 23 november.

Wanneer?      23 november, 17.00u (inloop 16.30) tot 20.30u incl. buffet.

Waar?          Hanzehogeschool, Van Olsttoren, Zernikeplein 7, Groningen

Aanmelden?   https://regiogroningenassen.nl/economisch-platform-rga-bijscholing-in-het-mkb/