BMW i3 (elektrische deelauto) is beschikbaar!

01-11-2018

Deze nieuwe BMW i3 is sinds kort voor jullie beschikbaar als elektrische deelauto op bedrijventerrein Zuidoost!

Bedrijvenvereniging Zuidoost initiatiefnemer

Initiatiefnemer van dit deelautoproject is Bedrijvenvereniging Zuidoost. De vereniging heeft duurzaamheid hoog op de agenda en vindt het belangrijk om werknemers van bedrijven te motiveren om op de fiets of met de bus of trein naar hun werk in Groningen te komen. Niet alleen vanwege de CO2 reductie maar tegelijkertijd neemt hiermee de druk af op de ringweg, die de komende jaren op de schop gaat.

Een ander bijkomend voordeel is dat het een unieke gelegenheid is om je werknemers te laten kennis maken met elektrisch rijden.

Soms is het nodig om over een auto te kunnen beschikken. De elektrische deelauto voorziet in die behoefte. In deze pilot zijn er twee elektrische deelauto’s te reserveren. De BMW i3 is gestationeerd bij de Mediacentrale. Medio 2019 wordt deze verplaatst naar de Kiss en Ride bij station Euroborg. De VW Golf e staat gestationeerd bij Century aan de Bornholmstraat.

Werkwijze

Als bedrijf maak je een zakelijk account aan via de website: https://freetogo.nl/

Denk van te voren na, wie het account gaat beheren. Deze persoon ontvangt de facturen, beheert de uitgiftepasjes en is geautoriseerd om reserveringen te doen. Ook wordt er verwacht dat u zelf een schaduwadministratie bijhoudt, zodat je kan nagaan wie op welk moment gebruik heeft gemaakt van de auto. Indien er sprake is van bijvoorbeeld een boete, dan is dit namelijk voor jullie traceerbaar.

Na accordering van je zakelijke account worden de pasjes aangevraagd. Dit gaat niet automatisch, hiervoor graag een mail sturen aan: irma@bedrijvenvereniging-zo.nl met de melding zakelijk account is aangevraagd en je contactgegevens.

Via Century regelen we dat je toegevoegd wordt aan de juiste omgeving en beide auto’s zichtbaar zijn voor reservering. De afhandeling van de pasjes duurt ongeveer 5 werkdagen.

Als de pasjes bij je organisatie binnen zijn, dan kan de beheerder de auto op elk gewenst moment online reserveren. Uiteraard kan dit ook heel gemakkelijk via de ‘Free to go app’.

Kosten voor jou (gedurende pilotperiode)

• € 9,25 per uur (gebruik van een Volkswagen eGolf of een BMW I3)
  • € 65,- dagprijs (gebruik vanaf 8 uur 's ochtends tot 18 uur 's middags)
  • € 0,08 per kilometer

Interesse?

Niet langer wachten? Maak een zakelijk account aan op: https://freetogo.nl/

En stuur mij een mail met de mededeling dat het account is aangemaakt en de contactgegevens.

Met vriendelijke groet,

Irma Noorbergen,