Bedrijventerreinen Driebond en Eemspoort beter bereikbaar dankzij nieuwe oprit bij Stettinweg

22-09-2021

Dankzij de nieuwe oprit bij de Stettinweg kunnen klanten, werknemers en bezoekers van bedrijventerrein Driebond veel sneller de ringweg richting Julianaplein op. In het verleden moest dit verkeer een lange route parallel aan de ringweg rijden, via de Osloweg, de lage brug over het Winschoterdiep en de Lübeckweg. Pas bij de oprit Europaweg kon dit verkeer de ringweg op.

De opening van de oprit is een belangrijke mijlpaal voor het project Aanpak Ring Zuid. Hiermee is de doelstelling om de bereikbaarheid van bedrijventerreinen Driebond en Eemspoort te verbeteren, bereikt, zo meldt een woordvoerder.

Lübeckweg afgesloten

Nu de nieuwe oprit bij de Stettinweg open is, kon de Lübeckweg gisteren definitief worden afgesloten voor autoverkeer. De Lubeckweg was de verbinding sen de Bornholmstraat en de Europaweg. Op deze plek komt een nieuwe afrit van de ringweg.

Autoverkeer vanaf de Bornholmstraat kan voortaan de ringweg bereiken via de Sontbrug, de Sontweg en de Herningweg. Het fietspad langs de Lübeckweg blijft wel open. In de toekomst krijgt ook de Bornholmstraat een oprit op de zuidelijke ringweg.

Bron en meer informatie: Aanpak Ring Zuid