BBOG-inspectie in kou en sneeuw

27-02-2021

Vanwege de coronapandemie is het gezelschap klein. De sneeuw is soms hoog opgewaaid en het is ijzig koud. Toch zien we op het vernieuwde Sontplein veel auto’s met mensen die smikkelen en smullen van de van de fastfoodleverancier meegebrachte etenswaren. Restanten komen veelal naast de prullenbakken terecht net als de verpakking. En uiteraard zien de meeuwen en ongedierte hun kans schoon. Gemeente en ondernemers zouden hier de handen in elkaar moeten slaan en zorgen dat de omgeving er schoon en netjes uitziet.

En wat natuurlijk ook belangrijk is, is dat ondernemers hun spullen goed afsluiten. Dit keer zien we kans de  deuren van een niet onbekend woonwarenhuis wagenwijd open te schuiven. Hier wordt aan het begrip click en collect wel een heel bijzondere betekenis gegeven. De mensen van Cruon bewaken het pand totdat de eigenaar het alsnog deugdelijk heeft afgesloten.

Even verderop ‘inspecteren’ we de Oostendeweg, niet het toonbeeld van een ‘sophisticated’ bedrijventerrein. De autohandel is goed vertegenwoordigd. Maar toch, dit soort ‘randen’ horen ook bij een stad en bij een bedrijventerrein. En het is goed dat we daar ons gezicht laten zien!