FC Groningen: vermaak, verbinding én zakelijke groei
Businessclub FC Groningen
FC Groningen: vermaak, verbinding én zakelijke groei
Wie aan Groningen en sport denkt, zegt FC Groningen. De Eredivisieclub is ook buiten het veld enorm actief en heeft een grote businessclub. “We willen een aanjager zijn van de Noord-Nederlandse economie”, zegt Kevin Roossien, Commercieel Manager bij FC Groningen.
Vertel, wat heeft jullie businessclub te bieden?
“Wat wij te bieden hebben, is een combinatie van vermaak, verbinding en zakelijke groei. Vermaak is bij ons vooral het voetbal en de diverse events die worden georganiseerd. Het verbinden kan uitstekend bij deze events of tijdens wedstrijden. Maar we doen meer, want onze accountmanagers staan proactief naast de leden en zoeken daarbij naar onderlinge verbindingen en handelskansen. Bovendien organiseren we per seizoen meerdere kennissessies rondom onderwerpen die actueel zijn in de Noord-Nederlandse economie.”
Wat gebeurt er als er een ondernemer bij jullie binnenkomt?
“We beginnen altijd met een onboarding. We zijn een grote businessclub. Dat kan de drempel voor nieuwe leden vrij hoog maken. Daarom gaan we altijd met nieuwe leden in gesprek. We proberen op die manier te achterhalen wat hun wensen zijn. Sommigen komen vooral voor het voetbal, anderen voor inspiratie en hun netwerk. Als wij dat weten, kunnen bij onze leden beter in hun behoeften voorzien.”
Maar blijft zo’n grote club niet wat overweldigend?
“Dat denk ik niet. Onze business club bestaat uit verschillende kleinere communities. Zo hebben we verschillende themaboxen waarbij ondernemers zich kunnen aansluiten, bijvoorbeeld de agrarische sector, de vastgoedbranche of ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid. Ook hebben we een Talent Group voor ondernemers jonger dan 35 jaar. We proberen wel verbinding tussen de verschillende sponsorrelaties te stimuleren.”
Welke rol spelen jullie buiten het voetbal?
“Onze overtuiging is dat iedereen groeit bij FC Groningen. Spelers, medewerkers, vrijwilligers, sponsors en supporters. We hebben de stichting FC Groningen in de Maatschappij en onze maatschappelijke focus ligt op Meer & Beter Bewegen. Bewegingsarmoede is een groot probleem in onze regio en dat pakken we in samenwerking met partners aan: voor elke leeftijdscategorie zijn er Meer & Beter-beweegprogramma’s ontwikkeld.
Daarnaast zijn we een groot verbindend platform en spelen we een belangrijke rol in de Noord-Nederlandse economie. We kijken goed welke problemen er spelen in de regio. Maar we zien onszelf niet direct als oplosser van die problemen, maar als aanjager van oplossingen.”