Fietstocht met Groninger Landschap

Activiteit: Netwerkevent

Informatie activiteit

Deze activiteit is gesloten voor inschrijvingen.

Netwerkevent
04-07-2019
16.00-18.30 uur
0

Zou je graag wat meer willen weten over die mooie Hunzezone, die zich door bedrijventerrein Zuidoost slingert? En medeleden ontmoeten op een ontspannen event? Fiets dan mee met ZO op donderdag 4 juli! Samen met het Groninger Landschap organiseren we een zomerse fietstocht door de Hunzezone, afgesloten met drankje en hapje.

Het startpunt van de fietstocht is de boerderij van Thies Dijkhuis. Thies, overleden in dit voorjaar, was lid van ZO. Hij heeft er samen met zijn familie voor gezorgd dat de Hunzezone behouden is gebleven. Zijn boerderij Euvelgunnerheem en zijn land worden nu beheerd door het Groninger Landschap.

16.00 uur  Verzamelen bij Harrier
16.25 uur  Op fiets naar Euvelgunnerheem
16.30 uur  Start fietstocht o.l.v. Jan Beekman (Groninger Landschap) vanaf Euvelgunnerheem
17.30 uur  Terugkeer bij Harrier. Hapje en drankje
18.30 uur  Einde event

Start- en eindpunt

Verzamelpunt: Harrier, Verlengde Bremenweg 1. Kom hier op je eigen fiets heen, of geef even door (via info@bedrijvenvereniging-zo.nl) of je een leenfiets wilt.

Startpunt fietstocht: Euvelgunnerheem, Euvelgunnerweg 27.

Eindpunt fietstocht: Harrier, tevens locatie van drankje met hapje.

Route

We fietsen o.l.v. Jan Beekman (GL) vanaf de boerderij van Thies Dijkhuis (Euvelgunnerweg 27) naar het gebied achter de Stainkoeln. Dit gebied is twee jaar geleden overgedragen aan Het Groninger Landschap. Hier kun je de oude loop van de Hunze nog goed zien liggen. In het gebied wordt binnenkort een fietspad aangelegd, mede met behulp van Fondsgelden. Daarna fietsen we terug naar de Hunzezone en eindigen de tocht weer bij Harrier.

Fiets meenemen!

Kom op je eigen fiets naar dit event. Lukt dit niet, geef je dan even op (via info@bedrijvenvereniging-zo.nl) voor een leenfiets.

Harrier

Verlengde Bremenweg 1